Indholdet fra Paramount+ bliver tilgængeligt på TV 2 PLAY fra 1. juli

(Kilde: TV 2 Kommunikation)

TV 2 indgår endnu et strategisk partnerskab, der øger udbuddet af internationale film, serier, reality, børneindhold, comedy og dokumentarer på TV 2 PLAY.

Overskriften på TV 2s nye koncernstrategi er ‘TV 2 PLAY til alle’, og nu styrker TV 2 det i forvejen stærke indholdstilbud på TV 2 PLAY med endnu et strategisk partnerskab. Det nye samarbejde giver TV 2 PLAYs kunder mulighed for at købe adgang til Paramount+, der byder på masser af film, serier, reality, børneindhold, comedy og dokumentarer.

– Det udenlandske indhold er et vigtigt supplement til det danske på TV 2 PLAY, hvor vi skal tilfredsstille mange forskellige behov, og samtidig ved vi også, at for eksempel udenlandsk fiktion er efterspurgt af langt flere end blot de særligt interesserede. Derfor er vi rigtig glade for partnerskabet med Paramount+, der sammen med TV 2s eget indhold og indholdet fra vores andre partnerskaber sikrer, at der er noget til alle på PLAY, siger Lotte Lindegaard, indholdsdirektør på TV 2.

Paramount+ i tilvalgsprodukt
Indholdet fra Paramount+ bliver tilgængeligt på TV 2 PLAY fra 1. juli og kan i første omgang ses af alle TV 2 PLAYs direkte kunder kvit og frit i juli måned, hvorefter indholdet vil kunne tilkøbes som et tilvalgsprodukt til en fordelagtig pris.

– Med Paramount+-partnerskabet får vi på TV 2 PLAY i endnu højere grad et komplet streamingprodukt, hvor vores kunder kan finde et stærkt, samlet indholdstilbud. Aftalen med Paramount+ styrker PLAYs position i markedet, og vi er tilfredse med, at vi har fundet en samarbejdsmodel, hvor Paramount+ bliver en tilkøbsmulighed til en fordelagtig pris. Det styrkede værditilbud og fleksibiliteten for vores kunder vil bidrage til at levere på vores ambitiøse mål om yderligere vækst i de kommende år, siger Stig Møller Christensen, salgsdirektør for TV 2 Betalings-tv.

Mere end 6.000 film og episoder i 2021
Køber man tilvalgsproduktet med Paramount+ på TV 2 PLAY, får man adgang til et væld af underholdning og ikoniske programmer for folk i alle aldre i form af cirka 6.000 episoder og film. Paramount+ byder på unikke programmer fra SHOWTIME®, Nickelodeon, Comedy Central, MTV, CBS og Paramount Studios samt Paramount+ originalproduktioner, unikke dramaserier og film og en blanding af globalt og lokalt premium-indhold inden for flere genrer.

– Vi er meget begejstrede for vores nye strategiske samarbejde med TV 2 PLAY. Vi ser frem til at bringe unikke historier, ikoniske stjerner og et bjerg af underholdning ud til seere i alle aldre og har stor tiltro til, at TV 2 kommer til at sælge en masse Paramount+-abonnementer til TV 2 PLAYs kunder, siger Jesper Dahl, General Manager Nordics for ViacomCBS, der står bag Paramount+.

Flere partnerskaber og nye sportsrettigheder
I oktober 2020 annoncerede TV 2 sit nye partnerskab med Nordisk Film, der giver TV 2 PLAYs kunder adgang til dansk kvalitetsindhold fra børneuniverset Oiii. Det var også i 2020, at TV 2 PLAYs kunder fik adgang til hayu og en række af verdens største realityserier. Sidst, men ikke mindst blev der føjet en række nye sportsrettigheder og en ny sportspakke inklusive TV 2 SPORT X til udvalget på TV 2 PLAY. TV 2s streamingtjeneste rundede 700.000 abonnenter i 2020, hvilket svarer til, at godt halvanden million danskere har adgang til TV 2 PLAY.