Lonely Planet

…Når livet byder på en ekstra chance

Denne nye romantiske komedie på Netflix handler om den succesfulde forfatter Katherine, som spilles af Laura Dern, har alt at skrive for. Hun er inviteret på re-treat på hotellet i Marokko, og hun tager afsted for at få ro til at færdiggøre den bog som forlaget higer efter at få i trykken. Det er bare ikke nemt når ens liv ligger i ruiner og man står i den skilsmisse man aldrig havde troet man skulle opleve, men heller ikke har nogen at tale med det om. Det er slet ikke let når de fleste kender ens navn og ansigt.

Det prestigefyldte forfatter re-treat er en samling af udvalgte forfattere, og det er her de mødes og udveksler erfaringer. Lily, der spilles af Diana Silvers, har taget sin kæreste med til dette skønne sted. Udadtil er det for at komme tættere på hinanden, men det virker mest af alt som om hun hellere vil være meget længere væk fra ham, især på den måde hun holder ham hen. Liam Hemsworth spiller rollen som kæresten Owen, han har det ikke helt let med at være med på denne tur, som mest af alt handler for Lily om at blive set og bekræftet i at hun er god nok til at skrive. Mens Owen prøver at holde gang i forretningerne derhjemme, men med manglende telefonsignal og tidsforskellen til USA, så er det ikke nemt at holde det hele i gang og slet ikke at få tingene til at passe ind når der så endelig er hul igennem.

Katherine og Owen tager på tur til den nærmeste by som er længere væk end forventet, men under denne tur bliver vi præsenteret for nogle smukke omgivelser, og den blå by som de udforsker hver for sig i løbet af dagen. Da de er på vej hjem brænder bilen sammen og de får en på opleveren med den marokkanske kultur og gæstfrihed mens bilen bliver ordnet.

Den danske skuespiller Gustav Dyekjær Giese, der lige om lidt er biografaktuel i den danske film “De lydløse” har en birolle i denne Netflix film, og selvom rollen ikke er så stor, så sætter han alligevel et fodaftryk på filmen, og gør sin karakter interessant. Det sætter hele historien lidt i kontrast, for han skiller sig ud fra de andre på hotellet, og bliver bemærket af alle.

Det er på ingen måde et mesterværk, men Susannah Grant, som skrev manuskriptet til Erin Brockovich har formået at lave en sød film, og få en romance mellem to meget forskellige individer, der er to meget forskellige steder, vagt til live. Hovedpersonerne deler en masse og finder ind til kernen af det, som det hele handler om, nemlig kærligheden til et andet menneske selvom man er blevet svigtet.

Filmen skal have fire stjerner ud af seks mulige, og synes den kan anbefales til en kølig efterårsdag på sofaen.

Title: Lonely Planet

Instruktør: Susannah Grant