Jeg er fan!
Filmen er fantastisk, skuespillet er fantastisk og historien er skildret fantastisk. Vi har her at gøre med en film der sætter fokus på ligestilling, og ikke bare perspektivet om at kvinder skal have samme rettigheder som mænd, eller samme vilkår men i særdeleshed også omvendt.
Vi møder Ruth som er blevet optaget på Harvard, og ser hvordan hun er omringet af mænd der har fået plads på jurastudiet. Mens hun sidder der og kigger sig rundt for at finde flere af sit eget køn, er det slående at vi i 1956 kun havde haft jurastudiner på Harvard i seks år, og på hendes årgang var de ni kvinder.